Сенситивні періоди розвитку дитини
Лев Виготський запропонував термін "сенситивних" (англ. sensitive-чутливий) періодів розвитку дитини. Це час, найсприятливіший для розвивання тих чи інших навичок, вмінь, психічних функцій (уваги, мислення, пам'яті, уяви, емоцій тощо). Діти, як квіти)), які не можуть цвісти зимою, в мороз на вулиці. Прийде і їх час. Сонечко присвітить, прогріє землю, впаде дощик, і проростуть паростки, достатньо наберуться сил і з'являться квіточки, зацвітуть. Тобто, настане сприятливий для цього період. Сенситивний ще й тому, що емоційно позитивно сприймається готовою до розвитку дитиною.
Дослідники, психологи, педагоги дають приблизні дані щодо настання цих періодів, адже змінюється світ, діти розвиваються швидше, і є ще, звісно, індивідуальні особливості. При цьому:
Від народження треба багато гуляти і різними доріжками)), щоб дитина мала просторову орієнтацію, не розгублювалася у незнайомих нових місцях у майбутньому.
Потрібно постійно розмовляти з дитиною для розвитку мовлення і достатньо рухатися (масаж, зарядка) - для здорового зростання.
А вже з ростом, надавати доступ до всіх можливих безпечних, але різноманітних матеріалів та предметів (не лише пластмасових та тканинних іграшок).
Проаналізувавши різні дослідження (Монтесорі, Виготського та сучасних підручників психології), я зробила наступну таблицю
