Сенситивні періоди розвитку дитини

Лев Виготський запропонував термін "сенситивних" (англ. sensitive-чутливий) періодів розвитку дитини. Це час, найсприятливіший для розвивання тих чи інших навичок, вмінь, психічних функцій (уваги, мислення, пам'яті, уяви, емоцій тощо). Діти, як квіти)), які не можуть цвісти зимою, в мороз на вулиці. Прийде і їх час. Сонечко присвітить, прогріє землю, впаде дощик, і проростуть паростки, достатньо наберуться сил і з'являться квіточки, зацвітуть. Тобто, настане сприятливий для цього період. Сенситивний ще й тому, що емоційно позитивно сприймається готовою до розвитку дитиною.

Дослідники, психологи, педагоги дають приблизні дані щодо настання цих періодів, адже  змінюється світ, діти розвиваються швидше, і є ще, звісно, індивідуальні особливості. При цьому:

Від народження треба багато гуляти і різними доріжками)), щоб дитина мала просторову орієнтацію, не розгублювалася у незнайомих нових місцях у майбутньому.

Потрібно постійно розмовляти з дитиною для розвитку мовлення і достатньо рухатися (масаж, зарядка) - для здорового зростання.

А вже з ростом, надавати доступ до всіх можливих безпечних, але різноманітних матеріалів та предметів (не лише пластмасових та тканинних іграшок).

Проаналізувавши різні дослідження (Монтесорі, Виготського та сучасних підручників психології), я зробила наступну таблицю


Якщо чутливий період ще не настав, це не означає, що не варто цим займатися, можна, просто результат може бути не настільки чудовим... Але, якщо він минув, то виникатимуть труднощі.

Для прикладу, мовлення. Якщо мало розмовляти, і не приділяти увагу мовленню маляти, то навіть для здорової дитини після 3 років це потребуватиме набагато більших зусиль, ніж раніше.


Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати